Προβολή Τραγουδιού 
| Τ’ αραπάς ι-μ’ τα τεκίρι͜α | 
 Όλον τον κόσμον εγύρτσα
Όλον τον κόσμον εγύρτσαΣτιχουργοί: Μιχάλης Καλιοντζίδης
Συνθέτες: Παραδοσιακό, Χρήστος Καλιοντζίδης
Καλλιτέχνες: Μιχάλης Καλιοντζίδης, Χρήστος Καλιοντζίδης
Ακεί πέρα σο ρακάν’ ελάστα όλον τ’ ορμάν’ Ετέλεσα το σ̌ελέκ’, κατήβασον το λετσ̌έκ’ Τ’ αραπάς ι-μ’ τα τεκίρι͜α εκυλίανε σ’ ορμία Το γομάρ’ τρανόν έτον εφορτώθ’ ατο σ’ ωμία μ’ Ν’ αηλί εμέν, ν’ αηλί εμέν κανείς εμέν ’κι αναμέν’ Νέ μανίτσα, νέ εγάπ’, ποίος θα δί’ με τσ̌οάπ’; Πίνω το ρακίν, πίνω, το ψ̌όπο μου κατενίζ’ Κρού’ν σο νου μ’ τα μέρι͜α μουν, θάλασσα Καραντενίζ
| Κείμενο | Επεξήγηση | Ετυμ. Ρίζα | Προέλευση | 
|---|---|---|---|
| αηλί | αλίμονο | ἀ- + μεσαιωνική ελληνική ἠλί < εβραϊκά אל (θεός) | |
| ακεί | εκεί | ||
| αναμέν’ | περιμένει | ||
| αραπάς | άμαξας | araba | |
| γομάρ’ | φορτίο (από ξύλο ή χόρτα) που το έφεραν στην πλάτη ή στην ράχη ζώου | ||
| δί’ | δίνει | ||
| εγάπ’ | αγάπη | ||
| ελάστα | περιφέρθηκα, τριγύρισα, περιπλανήθηκα | ἀλάομαι/ηλάσκω | |
| έτον | ήταν | ||
| Καραντενίζ | η Μαύρη Θάλασσα | Karadeniz | |
| κατενίζ’ | καθαρίζω/ει, ξεπλένω/ει, ξεθολώνω/ει | κατανίζω | |
| κατήβασον | (προστ.) κατέβασε | ||
| ’κι | δεν | οὐκί<οὐχί | |
| κρού’ν | χτυπούν | κρούω | |
| λετσ̌έκ’ | γυναικείο μαντίλι που χρησίμευε ως κάλυμμα κεφαλής δεμένο σε σχήμα τριγώνου | leçek<laçak | |
| μέρι͜α | μέρη | ||
| μουν | μας | ||
| ν’ αηλί | αλίμονο | μεσαιων. ελλ. ἀλί<ἀ- + ἠλί (εβραϊκά אל)= θεός | |
| νέ | ούτε | ne | |
| ορμάν’ | δάσος | orman | |
| ορμία | ρυάκια, ρεματιές | ||
| ποίος | (ερωτημ.) ποιός, (αναφ.αντων.) όποιος | ||
| ρακάν’ | γήλοφος | ||
| ρακίν | αλκοολούχο ποτό που παράγεται από τη ζύμωση φρούτων ή στεμφύλων φρούτων | rakı/ˁaraḳī | |
| σ̌ελέκ’ | φορτίο ξύλων ή χόρτων που φέρεται στη ράχη ανθρώπου | şelek<շալակ (shalag)=πλάτη, ράχη, μτφ. φορτίο | |
| τεκίρι͜α | τροχοί | teker | |
| τσ̌οάπ’ | απόκριση, αναφορά | cevap/cevāb | |
| ψ̌όπο | ψυχούλα | ||
| ωμία | ώμοι | 
