Προβολή Τραγουδιού 
| Εποίκες με γυρευόν | 
 Αγιά Σοφιά Τραπεζούντας
Αγιά Σοφιά ΤραπεζούνταςΣτιχουργοί: Βασίλειος Παπαδόπουλος
Συνθέτες: Βασίλειος Παπαδόπουλος
Καλλιτέχνες: Γιώτης Γαβριηλίδης, Κώστας Παναγιωτίδης
Οπίσ’, οπίσ’ πορπατείς, μαύρα αχάντι͜α να πατείς [όι, όι, ν’ αηλί εμέν!] Ντο εποίκες το κακόν, να ευρήκ’ς ας σον Θεόν [όι, όι, ν’ αηλί εμέν!] Η ζήση μ’ μαύρον πικρόν, είσαι φαρμακόγλωσσον [όι, όι, ν’ αηλί εμέν!] Σην εγάπη μ’ το αγνόν είσαι οφίδ’ φαρμακερόν [όι, όι, ν’ αηλί εμέν!] Όλια εδέκα σε, πουλί μ’, ’κι γουεύ’ς εσύ την ψ̌η μ’ [όι, όι, ν’ αηλί εμέν!] Εποίκες με γυρευόν, λάσκουμαι άμον παλαλόν [όι, όι, ν’ αηλί εμέν!] Αξίαν είχ̌εν η παρά, σουμά σ’ ’κ’ εγνώρτσα χαρά [όι, όι, ν’ αηλί εμέν!] Σην ψ̌η σ’ απέσ’ σην καρδία σ’ θα κείνταν τα αμαρτίας [όι, όι, ν’ αηλί εμέν!]
| Κείμενο | Επεξήγηση | Ετυμ. Ρίζα | Προέλευση | 
|---|---|---|---|
| αγνόν | αλλόκοτο/η, περίεργο/η, σπουδαίο/α, αξιοθαύμαστο/η | ἀγνώς (άγνωστος)<ἀ- + γιγνώσκω | |
| αηλί | αλίμονο | ἀ- + μεσαιωνική ελληνική ἠλί < εβραϊκά אל (θεός) | |
| αμαρτίας | (ον.πληθ., τα) αμαρτίες | ||
| άμον | σαν, όπως, καθώς | ἅμα | |
| απέσ’ | μέσα | ||
| ας σον | απ’ τον | ασό σον (από τον) | |
| αχάντι͜α | αγκάθια | ἀκάνθιον, υποκορ. του ἄκανθα | |
| γουεύ’ς | λυπάσαι, φείδεσαι, τσιγκουνεύεσαι, θυσιάζεις | kıymak | |
| γυρευόν | επαίτη(ς), ζητιάνο(ς) | ||
| εγάπη | αγάπη | ||
| εγνώρτσα | γνώρισα | ||
| εδέκα | έδωσα | ||
| εποίκες | έκανες, έφτιαξες | ποιέω-ῶ | |
| ευρήκ’ς | βρίσκεις | ||
| ζήση | η ζωή, ο τρόπος ζωής, ο βίος του ανθρώπου | ||
| ’κ’ | δεν | οὐκί<οὐχί | |
| κείνταν | κείτονται, ξαπλώνουν | ||
| ’κι | δεν | οὐκί<οὐχί | |
| λάσκουμαι | περιφέρομαι, τριγυρίζω, περιπλανώμαι | ἀλάομαι/ηλάσκω | |
| ν’ αηλί | αλίμονο | μεσαιων. ελλ. ἀλί<ἀ- + ἠλί (εβραϊκά אל)= θεός | |
| όλια | όλα | ||
| οπίσ’ | πίσω | ||
| οφίδ’ | φίδι | ||
| παλαλόν | τρελό | ||
| παρά | λεφτά, το χρήμα | para/pāre | |
| πατείς | πατάς | ||
| πορπατείς | περπατάς | ||
| σουμά | κοντά | ||
| ψ̌η | ψυχή | 
