Προβολή Τραγουδιού 
| Τσ̌αλίμ, αμάν | 
 Το κατενόν η εγάπ’
Το κατενόν η εγάπ’Στιχουργοί: Μιχάλης Καλιοντζίδης
Συνθέτες: Μιχάλης Καλιοντζίδης
Καλλιτέχνες: Γρηγόρης Πελικπασίδης, Μιχάλης Καλιοντζίδης
Ούλια τα καρδί͜ας έναν ’κ’ είν’, [Τσ̌αλίμ’, αμάν!] κάποια είν’ βαρέα [Ντο να ’ίνουμαι;] Οσπίτι͜α δίγ’νε άψιμον [Τσ̌αλίμ’, αμάν!] κι ευτάγ’ν’ ατα μανέα [Ντο να ’ίνουμαι;] Η καρδία μ’ ’κι ταγιανίζ’ [Τσ̌αλίμ’, αμάν!] ’ς σα πολλά τα βάσανα [Ντο να ’ίνουμαι;] Φαρμακών’νε το ψ̌όπο μ’ [Τσ̌αλίμ’, αμάν!] ας κλαίει με το αρνόπο μ’ [Ντο να ’ίνουμαι;] Πώς λέτε με να τραγωδώ; [Τσ̌αλίμ’, αμάν!] Το ψ̌όπο μ’ ματωμένον [Ντο να ’ίνουμαι;] Όθεν κλαδίν επίασα [Τσ̌αλίμ’, αμάν!] [Ωχ!] Αρ’ έτον σαπεμένον [Όι! Αμάν!] [Ωχ!] Αρ’ έτον σαπεμένον [Όι! Αμάν! Τσ̌αλίμ’, αμάν!]
| Κείμενο | Επεξήγηση | Ετυμ. Ρίζα | Προέλευση | 
|---|---|---|---|
| αρ’ | εισάγει ή τονίζει πρόταση με ποικίλες σημασιολογικές αποχρώσεις: λοιπόν, άρα, έτσι, επομένως, δηλαδή, τέλος πάντων, τώρα, άντε, με χροιά παρότρυνσης ή επίγνωσης, όπως το τουρκ. ha | ἄρα | |
| αρνόπο | αρνάκι, χαϊδευτική προσφώνηση γυναίκας | ||
| ατα | αυτά | ||
| άψιμον | φωτιά | ||
| βαρέα | βαριά, συχνά, πολύ | ||
| δίγ’νε | δίνουν | ||
| είν’ | (για πληθ.) είναι | ||
| έτον | ήταν | ||
| ευτάγ’ν’ | κάνουν, φτιάχνουν | εὐθειάζω | |
| ’ίνουμαι | γίνομαι | ||
| ’κ’ | δεν | οὐκί<οὐχί | |
| καρδί͜ας | καρδιές | ||
| ’κι | δεν | οὐκί<οὐχί | |
| μανέα | καπνιά, μαυρισμένος/η/ο από καπνιά | ||
| όθεν | όπου, οπουδήποτε, σε όποιον | ||
| οσπίτι͜α | σπίτια | hospitium<hospes | |
| ούλια | όλα | ||
| πολλά | (επίθ.) πολλά, (επίρρ.) πολύ | ||
| ’ς | (ας) από | ||
| σαπεμένον | σαπισμένο | ||
| ταγιανίζ’ | αντέχω/ει, βαστάω/ει, υπομένω/ει | dayanmak | |
| τραγωδώ | τραγουδάω | ||
| τσ̌αλίμ’ | επιδέξια κίνηση (σε χορό κ.ά.), σκέρτσο, κάμωμα | çalım | |
| φαρμακών’νε | φαρμακώνουν | ||
| ψ̌όπο | ψυχούλα | 
