Προβολή Τραγουδιού
Γαρασαρέτ’κον |
Στιχουργοί: Παραδοσιακό
Συνθέτες: Παραδοσιακό
Καλλιτέχνες: Ömer Beykoz, Αλέξανδρος Παρχαρίδης, Φίλιππος Κεσαπίδης
Παρχάρ’ αέρα ’φύσεσεν κάποθεν τέλια-τέλια [γιαρ (x6)] Τρυγόνα μ’, τα φιλέματα σ’ γλυκέα άμον μέλια [γιαρ (x2), πάντα γιαρ (x5)] Σα παρχάρι͜α μη λάσ̌κεσαι, πουλί μ’, χωρίς εμέναν [γιαρ (x6)] Κι ασ’ όλια τα νερά μη πίντς, κάποιον έχ̌’ εβδέλλαν [γιαρ (x2), πάντα γιαρ (x5)] Κόρη μ’, παρχαροπούλα είσαι, ρομάνας θα̤γατέρα [γιαρ (x6)] Εσέν π’ ελέπ’ την Κερεκήν ’κι πάει ους την Δευτέραν [γιαρ (x2), πάντα γιαρ (x5)] Σ’ ελάτ’ αφκά μη κάθεσαι τ’ ελατοκλάδι͜α στάζ’νε [γιαρ (x6)] Σα μανουσ̌άκια απέσ’ πορπάτ’, τα κάλλια σ’ να φωτάζ’νε [γιαρ (x2), πάντα γιαρ (x5)]
Κείμενο | Επεξήγηση | Ετυμ. Ρίζα | Προέλευση |
---|---|---|---|
άμον | σαν, όπως, καθώς | ἅμα | |
απέσ’ | μέσα | ||
ασ’ | από | ||
αφκά | κάτω | ||
γιαρ | αγαπητός/ή/ό, αγάπη | yâr | |
γλυκέα | (επιρρ.) γλυκά | ||
εβδέλλαν | βδέλλα | βδάλλω | |
ελάτ’ | έλατο | ||
ελατοκλάδι͜α | ελατόκλαδα | ||
ελέπ’ | βλέπει/βλέπω | ||
έχ̌’ | έχει | ||
κάλλια | κάλλη | ||
κάποθεν | από κάπου | ||
Κερεκήν | Κυριακή | ||
’κι | δεν | οὐκί<οὐχί | |
λάσ̌κεσαι | περιφέρεσαι, τριγυρνάς, περιπλανιέσαι | ἀλάομαι/ηλάσκω | |
μανουσ̌άκια | μενεξέδες/βιολέτες | մանուշակ (manušak)<manafšak | |
όλια | όλα | ||
ους | ως, μέχρι | ||
παρχάρ’ | ορεινός τόπος θερινής βοσκής | ||
παρχάρι͜α | ορεινοί τόποι θερινής βοσκής | ||
πίντς | πίνεις | ||
πορπάτ’ | (προστ.) περπάτα | ||
ρομάνας | παρχαρομάνας, γυναίκας επιφορτισμένης με την επιμέλεια των ζώων και άλλες γαλακτοκομικές εργασίες στο παρχάρι (θερινό βοσκοτόπι) | ||
στάζ’νε | στάζουνε | ||
τέλια | σύρματα, χορδές μουσικού οργάνου | tel | |
τέλια-τέλια | κυματιστά | ||
τρυγόνα | το πουλί τρυγόνι, χαϊδευτική προσφώνηση γυναίκας | ||
φιλέματα | φιλιά | ||
’φύσεσεν | (εφύσεσεν) φύσηξε | ||
φωτάζ’νε | φωτίζουν, λάμπουν |