Προβολή Τραγουδιού
Κορτσόπον, λάλ’ με |

Στιχουργοί: Παραδοσιακό
Συνθέτες: Παραδοσιακό
Καλλιτέχνες: Γιωργούλης Λαφαζανίδης, Μιχάλης Καλιοντζίδης
Τ’ έναν το χ̌έρι μ’ σο τοξάρ’, [Τρυγόνα μ’, λάλ’ με!] τ’ άλλο απάν’ ση λύραν [Λάλ’ με κι ας λαλώ σε] Τα χ̌είλι͜α μ’ είναι σο ποτήρ’ [Κορτσόπον, λάλ’ με!] κι ο νους ι-μ’ σην Σωτήραν [Λάλ’ με κι ας λαλώ σε] ’Μώ σε, θεία, ’μώ σε, αούτος παλαλός έν’! Σ’ έναν βούραν λεφτοκάρυ͜α λέει με «Έλα͜ ας φιλώ σε» Αΐκον έν’, αΐκον έν’, [Κορτσόπον, λάλ’ με!] τ’ αρνίτσας η λαλία [Λάλ’ με κι ας λαλώ σε] Ας σο κιφάλ’ν ατ’ς το λετσ̌έκ’ [Κορτσόπον, λάλ’ με!] επέρα εσπογγίγα [Λάλ’ με κι ας λαλώ σε] ’Μώ σε, θεία, ’μώ σε, αούτος παλαλός έν’! Σ’ έναν βούραν λεφτοκάρυ͜α λέει με «Έλα͜ ας φιλώ σε» Θεία μ’, η ψ̌η σ’ θυμίαμαν, [Κορτσόπον, λάλ’ με!] τα χ̌έρι͜α σ’ αεκέρι͜α [Λάλ’ με κι ας λαλώ σε] Με την κουτσ̌ή σ’ θα λάσκουμαι [Κορτσόπον, λάλ’ με!] χρόνι͜α και καλοκαίρι͜α [Λάλ’ με κι ας λαλώ σε] ’Μώ σε, θεία, ’μώ σε, αούτος παλαλός έν’! Σ’ έναν βούραν λεφτοκάρυ͜α λέει με «Έλα͜ ας φιλώ σε»
Κείμενο | Επεξήγηση | Ετυμ. Ρίζα | Προέλευση |
---|---|---|---|
αεκέρι͜α | αγιοκέρια, κεριά από τον Πανάγιο Τάφο | ||
αΐκον | τέτοιο/α | ||
αούτος | αυτός | ||
απάν’ | πάνω | ||
ατ’ς | αυτής, της | ||
βούραν | χούφτα | vola=η παλάμη του χεριού ή το πέλμα του ποδιού | |
έν’ | είναι | ||
επέρα | πήρα | ||
εσπογγίγα | σκουπίστηκα | ||
κιφάλ’ν | κεφάλι | ||
κορτσόπον | κοριτσάκι | ||
κουτσ̌ή | κόρη | ||
λάλ’ | (προστ.) βγάλε λαλιά, κάλεσε, αποκάλεσε, προσκάλεσε, οδήγησε | ||
λαλία | λαλιά, φωνή | ||
λαλώ | βγάζω λαλιά, καλώ, αποκαλώ, προσκαλώ, οδηγώ | ||
λάσκουμαι | περιφέρομαι, τριγυρίζω, περιπλανώμαι | ἀλάομαι/ηλάσκω | |
λετσ̌έκ’ | γυναικείο μαντίλι που χρησίμευε ως κάλυμμα κεφαλής δεμένο σε σχήμα τριγώνου | leçek<laçak | |
λεφτοκάρυ͜α | λεπτοκάρυα, φουντουκιές, φουντούκια | λεπτο- + κάρυον | |
’μώ | (επιφ.) εκδήλωση έκπληξης, θαυμασμού ή δυσφορίας, βρε! σε καλό σου! | γαμώ | |
παλαλός | τρελός, ανόητος | ||
τοξάρ’ | δοξάρι | ||
τρυγόνα | το πουλί τρυγόνι, χαϊδευτική προσφώνηση γυναίκας | ||
ψ̌η | ψυχή |