
Δημήτρης Καρασαββίδης
Δημήτρης Καρασαββίδης
Ένας καλλιτέχνης, ο οποίος από τα πρώτα του βήματα γνώρισε την αγάπη και την καταξίωση του κοινού.
Γεννήθηκε το 1972 στο Καζακστάν της πρώην ΕΣΣΔ, στο χωριό Κεντάου όπου είχαν εγκατασταθεί Έλληνες του Πόντου μετά το δεύτερο διωγμό τους από τον Καύκασο. Ο γεννημένος στην Αναστάσοφκα Χουμουτσκούρ της Αμπχαζίας πατέρας του κατάγεται από τα Κοτύωρα του Πόντου, ενώ η μητέρα του, που γεννήθηκε και αυτή στον Καύκασο, κατάγεται από τη Σαμψούντα. Κουβαλώντας τα βιώματα του Ποντιακού ελληνισμού του Καυκάσου, με τις ποικίλες πολιτισμικές επιδράσεις των διαφόρων λαών της Κεντρικής Ασίας, ο Δημήτρης γεννιέται, όπως πιστεύει ο ίδιος, με χάρισμα από τον Θεό.
Το 1979 σε ηλικία επτά ετών έρχεται με τα τρία αδέλφια του και τους γονείς του στην Ελλάδα, την οποία όλοι στην οικογένεια του αποκαλούν πατρίδα. Η οικογένεια θα ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα και θα αναγκαστεί να κάνει σχεδόν το γύρο της Μεσογείου, καθώς οι ελληνικές αρχές δεν τους επιτρέπουν να εισέλθουν στο ελληνικό έδαφος και τους υποχρεώνουν να γυρίσουν πίσω. Στη δεύτερη τους προσπάθεια θα είναι πιο τυχεροί. Φτάνουν σιδηροδρομικά στη Θεσσαλονίκη και φιλοξενούνται για μερικές ημέρες από συγγενείς στο Κολχικό Λαγκαδά. Στη συνέχεια εγκαταστάθηκαν στο Αιγάλεω της Αττικής, οπού ο μικρός Δημήτρης θα έχει την πρώτη του γνωριμία με το ελληνικό σχολείο. Σύντομα θα δοκιμάσει την πικρή εμπειρία του ρατσισμού, καθώς στο σχολείο του, τον αποκαλούν «Ρώσο», ενώ στην πρώην ΕΣΣΔ, τον έλεγαν «Έλληνα». Δεν διατηρεί και την καλύτερη ανάμνηση από τους δασκάλους του, οι οποίοι κάποτε του έκαναν αυστηρή παρατήρηση για το σκισμένο στα γόνατα τζιν που φορούσε, κάτι που σήμερα θεωρείται πλέον μόδα.
Το 1981 πεθαίνει η μητέρα του πατέρα του, η οποία είχε μείνει στην πρώην ΕΣΣΔ. Ο πατέρας του, που αναγκάστηκε να επιστρέψει για την κηδεία της, συνάντησε ένα συγγενή του (πεθερό του μικρού του αδελφού), τον Παυλίδη Αναστάσιο, ο οποίος γνωρίζοντας το μουσικό χάρισμα του μικρού Δημήτρη, του έστειλε μία ποντιακή λύρα δικής του κατασκευής. Ήταν μόλις εννέα ετών όταν είχε την πρώτη του επαφή με το όργανο. Ξεκινάει με πάθος παραμελώντας πολλές φορές και τα μαθήματα του και παίζοντας ατελείωτες ώρες με την λύρα του. Πολλές φορές μάλιστα τον έπαιρνε ο ύπνος με την λύρα μέσα στην αγκαλιά του.
Σε ηλικία 10 χρονών ξεκινάει και τις μουσικές του σπουδές στο Δημοτικό Ωδείο Αιγάλεω, οι οποίες θα διακοπούν όμως απότομα και μάλιστα με παρότρυνση του ίδιου του δασκάλου του, καθότι ο μικρός Δημήτρης δεν είχε συνοδό για να τον περνάει απέναντι από την κεντρική οδό Θηβών. Στη συνέχεια εγγράφεται στο Σύλλογο Ποντίων Αγίας Βαρβάρας «Ο Φάρος», όπου μαθαίνει τους παραδοσιακούς χορούς. Τον ίδιο καιρό συμμετέχει στην εκδήλωση των μαθητικών κατασκηνώσεων παίζοντας λύρα.
Το 1983 πηγαίνοντας πλέον στο δικό του σπίτι στα Άνω Λιόσια γνωρίζεται με μια παρέα παιδιών από το χορευτικό συγκρότημα «Τραπεζούντα» των Άνω Λιοσίων και τον φέρνουν σε επαφή με τον τότε χοροδιδάσκαλο Νίκο Σαββουλίδη, αδερφό του προέδρου του συλλόγου Χρήστο Σαββουλίδη. Παίζοντας σε κάποιους γάμους έρχεται στην πορεία και η πρώτη επίσημη εκδήλωση του συλλόγου στο κέντρο «Ρομάντικα» -μετέπειτα «Λεμόνα»- όπου κατόρθωσε να εντυπωσιάσει με την ραγδαία βελτίωση του. Στη συνέχεια εμφανίστηκε σε εκδήλωση στο κέντρο «Τρυγόνα», όπου ο μικρός Δημήτρης εντυπωσίασε και πάλι με το ταλέντο του. Στην πορεία συμμετέχει σε πολλά χορευτικά συγκροτήματα ποντιακών συλλόγων της Αττικής, όπως του Καρέα (όπου ανέλαβε και τους ετήσιους χορούς του συλλόγου με δικό του μουσικό επιτελείο), η Ηλιούπολη, ο «Καπετάν Ευκλείδης» των Αχαρνών, ο Ωρωπός κ.ά.
Σε μία εμφάνιση του στο κέντρο «Φάρος», όπου συνόδεψε το χορευτικό του συλλόγου του, τον ακούει ο γνωστός χοροδιδάσκαλος και ερευνητής Νίκος Ζουρνατζίδης . Ενθουσιασμένος από τις δυνατότητες του Δημήτρη, ζητάει να γνωρίσει τον δεκαεξάχρονο τότε λυράρη και του προτείνει να εμφανιστεί στο κέντρο «Κορτσόπον», που του ανήκει. Η χαρά του Δημήτρη δεν περιγράφεται, καθώς βλέπει να πραγματοποιείται το μεγαλύτερο του όνειρο.
Σε ηλικία 18 ετών θα πάρει την απόφαση να συνεχίσει τις μουσικές του σπουδές, φτάνοντας μέχρι το επίπεδο της αρμονίας καθότι θα αναγκαστεί και πάλι να τις διακόψει για λόγους βιοπορισμού αλλά και για να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία, αργότερα.
Κορτσόπον: Ο σταθμός στην καριέρα του Δημήτρη.
Εκεί συνοδεύει δύο μεγάλους τραγουδιστές του ποντιακού πενταγράμμου, το Στάθη Νικολαΐδη και τον Γιάννη Κουρτίδη. Το 1990 δέχεται την πρόταση του Στάθη Νικολαΐδη να τον συνοδεύσει ως λυράρης του στο κέντρο «Ξεριζωμός» στην Πατρίδα Βεροίας. Την ίδια περίοδο συμμετέχει με το Στάθη Νικολαΐδη σε διάφορες εκδηλώσεις στη Μακεδονία, μεταξύ των οποίων και στα γνωστά νυχτερινά κέντρα «Αργοναύτες», «Αρίων» και «Ορφέας». Στην πορεία της σεζόν ο Στάθης Νικολαϊδης φεύγει και ο Δημήτρης Καρασαββίδης συνεχίζει τις εμφανίσεις του στο κέντρο «Ξεριζωμός», συνοδεύοντας πλέον το Γιώργο Σιδηρόπουλο.
Τον επόμενο χρόνο έρχεται η ώρα της στρατιωτικής του θητείας. Παρουσιάζεται στην Κόρινθο και μετά από εκπαίδευση δύο μηνών μετατίθεται στο 567 Τάγμα Πεζικού στο Νέο Πετρίτσι Σερρών. Εκεί γνωρίζεται με τον Θρακιώτη στην καταγωγή και φιλοπόντιο Συνταγματάρχη Γεώργιο Γκιαούρη, ο οποίος από συμπάθεια προς το Δημήτρη τον μεταθέτει στη Λέσχη Αξιωματικών. Συμμετέχει στις εκδηλώσεις του Τάγματος ως λυράρης και ως τραγουδιστής, ενώ απολύεται από τις τάξεις του Στρατού στις 23/07/1992.
Για ένα χρόνο απέχει από το χώρο της ποντιακής διασκέδασης. Αυτή την περίοδο, όπως κάθε Έλληνας μετά τη θητεία του, περιπλανιέται από εδώ και από εκεί, ψάχνοντας για δουλειά. Τον βασανίζει όμως το άγχος της δέσμευσης από την τετραετή γνωριμία με τη γυναίκα της ζωής του, τη Σουμέλα την οποία νυμφεύεται στις 16/07/1994 με κουμπάρα τη γυναίκα του αείμνηστου Νίκου Σαββουλίδη, Σοφία, χοροδιδάσκαλος και η ίδια του Ποντιακού Συλλόγου Άνω Λιοσίων «Τραπεζούντα». Από το γάμο του με τη Σουμέλα ο Δημήτρης Καρασαββίδης έχει αποκτήσει τρία τέκνα, την Ελένη, τον Κωνσταντίνο και την Μαρία.
Το 1994 εργάζεται και πάλι στο κέντρο «Κορτσόπον» ως λυράρης και τραγουδιστής, συνοδεύοντας τον Πόλιο Παπαγιαννίδη, τον επόμενο χρόνο τον Κώστα Θεοδοσιάδη και το 1996 τους Κώστα Θεοδοσιάδη και Πόλιο Παπαγιαννίδη μαζί. Παράλληλα από το 1995 αρχίζει εμφανίσεις σε όλη τη Μακεδονία και το Εξωτερικό (Γερμανία, Βέλγιο). Σιγά-Σιγά ο Δημήτρης αρχίζει να αναγνωρίζεται από το ευρύ κοινό. Το ίδιο διάστημα έχει προτάσεις από Αμερική και Αυστραλία, στις οποίες δυστυχώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί λόγω φοβίας του αεροπλάνου, ενώ για τον ίδιο λόγο έχει σταματήσει να ταξιδεύει και στην Ευρώπη. Στη συνέχεια συνεργάζεται στο κέντρο Κορτσόπον και με άλλους καταξιωμένους καλλιτέχνες, όπως οι Αλέξης Παρχαρίδης, Μιχάλης Καλιοντζίδης, Γιώργος Σοφιανίδης, ενώ περιστασιακά συνοδεύει και το «δάσκαλο» Χρύσανθο. Το 1989 αποδέχεται πρόταση του μεγάλου έλληνα συνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλου και επισκέπτεται με μια χορευτική ομάδα την Αγγλία, δίπλα σε μεγάλους ερμηνευτές, όπως η Βίκυ Μοσχολιού και ο Χαράλαμπος Γαργανουράκης.
Το 1990 συνοδευόμενος από τη σύζυγο του γραμματέα της ΟΠΣΝΕ, Εύη Χατζηελευθερίου και τον ιστορικό Βλάση Αγτζίδη, ταξίδεψε στο Στρασβούργο της Γαλλίας για να υποστηρίξει το Ποντιακό ζήτημα σε εκδήλωση με ομιλητή τον καταξιωμένο ηθοποιό και σκηνοθέτη της Ποντιακής Σκηνής, Λάζο Τερζά.
Το 1993-1994 δέχεται πρόταση των Νίκου Ζουρνατζίδη, Νίκου Κοπαλά και Χρήστο Σαββουλίδη και συμμετέχει ως βασικός λυράρης σε σεμινάρια για την έρευνα και καταγραφή των Ποντιακών χορών. Την ίδια περίοδο γνωρίζεται και με τον Γιώργο Σαραφίδη, χοροδιδάσκαλο και μέλος του Δ.Σ. του Ποντιακού συλλόγου των Σουρμένων της Αττικής, ενός συλλόγου αναγνωρισμένου σε ολόκληρο τον κόσμο για την δράση του, τη χορευτική παρουσία και την μεγάλη εκδήλωση που διοργανώνει κάθε χρόνο. Στην ετήσια εκδήλωση των Σουρμένων, ο Δημήτρης Καρασαββίδης συμμετείχε για πρώτη φορά το 1994 ως λυράρης του Συλλόγου, ενώ στο λεγόμενο «Ποντιακό Πανοΰρ του Θωμά» συμμετείχε και ως τραγουδιστής. Το 1996-1997 συμμετέχει σε διάφορα σεμινάρια στην Ελλάδα και την Ισπανία με το Νίκο Ζουρνατζίδη.
Την τριετία 2000-2003 εμφανίζεται στο κέντρο «Αυλαία» στη Θεσσαλονίκη, ενός εξαίρετου μουσικού, του Κώστα Σιώπη, όπου τον συνοδεύει στη λύρα ο Δημήτρης Πιπερίδης. Στα τρία αυτά χρόνια είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με τους: Θ. Παυλίδη, Στ. Χαλκίδη, Γ. Σοφιανίδη, Θ. Βεροιώτη, Γ. Ανανιάδη, Μ. Κουρτίδη και το μεγάλο Χρύσανθο. Ολόκληρη την τριετία αυτή γνώρισε από κοντά τη ζεστασιά και την αγάπη του κόσμου της Θεσσαλονίκης. Το 2003 επιστρέφει στην Αθήνα και στο κέντρο «Κορτσόπον», ενώ το 2004 αποδέχεται την πρόταση να εμφανιστεί στο νυχτερικό κέντρο διασκέδασης «Αθήνα ’82» μαζί με τον Στάθη Νικολαΐδη. Στη συνέχεια θα ανηφορίσει και πάλι στη Θεσσαλονίκη και την «Αυλαία» ενώ το 2007 θα εμφανιστεί στο ιστορικό κέντρο «Μίθριο» αποδεχόμενος την πρόταση του Παύλου Μανουσαρίδη.
Επίσης,ο Δημήτρης Καρασαββίδης ξεκίνησε να διδάσκει ποντιακή λύρα σε μαθητές το 1998 σε διάφορους ποντιακούς συλλόγους και το 2005 ίδρυσε τη δική του σχολή παραδοσιακών οργάνων (Ευξείνειος Μουσικός Πολιτιστικός Σύλλογος, Ε.Μ.ΠΟ.Σ.) μαζί με τον συνεργάτη του Ιωάννη Ισχνόπουλο. Μία σχολή που δυστυχώς εν μέσω πανδημίας θα κατεβάσει ρολά και θα κλείσει έτσι τον κύκλο της το 2021 λίγο άδοξα. Πρώτιστο μέλημα του υπήρξε πάντα η διάδοση και η πρόοδος της μουσικής μας κληρονομιάς, με σεβασμό προς την παράδοση καθώς και η απότιση φόρου τιμής σε όσους καλλιτέχνες πρόσφεραν στην διάδοση και διατήρηση της παράδοσης μας.
Στις δισκογραφικές δουλειές του Δημήτρη Καρασαββίδη περιλαμβάνονται οι δίσκοι:
• «Ποντιακά με τους Αποστολίδη Παναγιώτη και Δημήτρη Καρασαββίδη»
• «Τραγούδια του Πόντου»
• «Ταλέντα του Πόντου Νο 1»
• «Παράδοση»
• «Αροθυμώ και τραγωδώ»
• «Μια βραδιά στο Κορτσόπον» (Ζωντανή ηχογράφηση)
• «Καρδία ντ’ εσ’νε σίδερον»
• «Αθήνα 82» Ζωντανή ηχογράφηση
• «Τα σήμαντρα εσήμαναν»
• «Τύχη Βουνό»
και πολλές συμμετοχές σε διάφορους λαϊκούς δίσκους
Ο ίδιος θεωρεί ιδιαίτερα τιμητικό το γεγονός ότι ανέλαβε το μεγαλύτερο μέρος των δισκογραφικών καταγραφών του ερευνητή Νίκου Ζουρνατζίδη, όπως και τη συμμετοχή του στο δίσκο «Συναπάντημα» του μεγάλου Στέλιου Καζαντζίδη.
album
Albums/Singles (50)

Ακριβό μ’ 2025

Η φιλία 2025

Τίγρης 2024

Πριγκιποπούλ’ 2023

Χασ̌χάταλα (Σακίρε) 2023

Η σεβτά 2022

Βιώματα 2022

Το τάμαν 2021

Εσταύρωσαν οσήμερον 2020

Κιμιγιάν 2020

Μάνα 2019

Ξενιτείαν 2019

Μακεδονία 2018

Γιαγντάν 2018

Ελαία ερίζωσεν 2015

Ύμνος ΠΑΟΚ 2015

Takim 2015

Κοτζ̌ά-Αναστάσ’ 2015

Ξενιτεμέντσα Παναΐα 2014

Αυτή η γη έχει φωνή 2013

Έντεχνα Στράτας 2010

Τα σήμαντρα εσήμαναν 2009

Μνήμη Γενοκτονίας 2005

Έτον έναν νυχτοπούλ’ 2004

Τουλουμί’ καϊτέδες 2001

Αροθυμώ και τραγωδώ 1995

Συναπάντεμαν 1994

Τραπεζούντα Νο1 1994

Ποντιακή παράδοση 1994
lyrics
Τραγούδια (183)
- Α πουρατάν ασ̌άα - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Άγουρος είμ’ άγουρος - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Αητέντς επαραπέτανεν - Ελαία ερίζωσεν
- Ακαπαλλέτες - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Ακεί πέρα σ’ ορμάνια κιάν’ - Κιμιγιάν
- Ακριβό μ’ - Ακριβό μ’
- Ακρίτας - Σκοποί και τραγούδια της προσφυγιάς
- Ακρίτες - Σύλλογος Ποντίων Ασπροπύργου «Ακρίτες»
- Αλλαντικά Laki - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Ανάμ’νον με, τρυγόνα μου - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Άνοιξον, κόρην, άνοιξον - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Απάν’ σ’ όρος του Μελά - Απάν σ’ όρος του Μελά
- Αποθαμένον αναστέν’ - Ποντιακή παράδοση
- Απόψ’ είδα έναν όραμαν - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Απόψ’ είδα σε σ’ όραμα μ’ - Ποντιακή παράδοση
- Αρ’ όντες πίνω και μεθώ - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Αραεύ’νε να σκοτών’νε με - Τουλουμί’ καϊτέδες
- Αροθυμώ σε, πατρίδα μ’ - Ξενιτεμέντσα Παναΐα
- Ατείν’ που θέλ’νε άψιμον - Ποντιακή παράδοση
- Ατσ̌απάτ - Σέρα - Μνήμη Γενοκτονίας
- Αύριο θα κρεμάν’νε με - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Αύριον θα κρεμάν’νε με - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Αφήστε με - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Αφιέρωμα στον αείμνηστο Νικόλα - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Αφιέρωμα στον Ποικιλίδη - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Αφορισμένον γέννεμαν - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Αχ! Βαχ! Κεχριπάρ’ - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Αχ! ευτάω για τ’ εσέναν - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Βέχω βέχω - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Βιώματα 25 - Βιώματα
- Γιά έλα, γιά θα έρχουμαι - Τραπεζούντα Νο1
- Για ελάτε σο χορόν - Σύλλογος Ποντίων Ασπροπύργου «Ακρίτες»
- Για τ’ εμάς ο Πόντον ζει - Για τ’ εμάς ο Πόντον ζει
- Για τ’ ολήμαυρα τ’ ομμάτι͜α σ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Γιαγντάν - Γιαγντάν
- Γουρπάν’ σα κρινοδάχτυλα σ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Δεκαεννέα χρονισνών - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Δεντρά μη πρασινίζετε - Τουλουμί’ καϊτέδες
- Διονύσης - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Ε! κορτσόπον, ντό τερείς; - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Εγάπανες, εγάπανα - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Εγώ είμαι ας σην Γαλίαιναν - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Εγώ είμαι τη σεβντάς ο γιον - Τα σήμαντρα εσήμαναν
- Εκάεν και το Τσ̌άμπασ̌ιν - Μνήμη Γενοκτονίας
- Εκατήβα σα παχτσ̌έδες - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Έλα, Ειρηνούλα - Ποντιακά
- Ελαία ερίζωσεν - Ελαία ερίζωσεν
- Εμπροπίσ’ - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Έναν έμορφον γιαβρίν - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Εντώκα τον ανέφορον - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Εξέρανες τα γόνατα μ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Επλώθεν απέσ’ σο τσ̌αΐρ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Ερημώθανε τ’ οσπίτα̤ - Αυτή η γη έχει φωνή
- Εσέναν την πεντάμορφον - Ποντιακή παράδοση
- Εσ̌κέμυναν τ’ ολόερα σ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Έσπρυνανε τα μαλλία μ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Εσταύρωσαν οσήμερον - Εσταύρωσαν οσήμερον
- Εσύ έ͜εις τ’ ήλ’ τα κόκκινα - Ποντιακή παράδοση
- Έταιρε - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Έταιρε - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Ετράνυνα σα πόνι͜α - Σύλλογος Ποντίων Ασπροπύργου «Ακρίτες»
- Εφώταξεν ο πρόσωπο σ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Εψαλάφεσα ’τεν ζάχαρη - Τουλουμί’ καϊτέδες
- Ζωγραφία - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Ζωή γραμμένον - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Η αραπά μ’ - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Η αραπά μ’ - Ο Πόντος ζει
- Η θάλασσα φουρτούνα έτον - Κιμιγιάν
- Η κόρη παντρείαν θέλ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Η μάνα ’κι πρέπ’ να ελέπ’ - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Η φιλία - Η φιλία
- Θάλασσα - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Θάλασσα με τα κύματα σ’ - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Θεέ μ’, σώσον τον λαό Σ’ - Θεέ μ’, σώσον τον λαό Σ’
- Ίμερα μ’, εροθύμεσα - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Ίσον άμον νεμέαν - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Και πού ’σαι συ ακόμα - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Καίγουμαι κι αποκαίγουμαι - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Κάλαντα των Φώτων - Αντίφωνα | Εκκλησιαστικά ποντιακά κατ’ αντιφωνίαν
- Καλόν κορίτσ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Καμίαν εγώ σην ζωή μ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Καρδι͜ά ντο έσ’νε σίδερον - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Κατσάρα πογιαλίσσα - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Κι εγώ εσέν εγάπανα - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Κιζέλα - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Κοτζ̌ά-Αναστάσ’ - Κοτζ̌ά-Αναστάσ’
- Κρίμα τα σπουδάσματα - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Μακεδονία - Μακεδονία
- Μάνα - Μάνα
- Μάνα, γιατί εποίν’νες με; - Μάνα, γιατί εποίν’νες με;
- Μανουσ̌άκι μ’, αγαπώ σε - Φώτισην δος ατεν, Θεέ μ’
- Μαύρα είν’ τα μαλλία σ’ - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Μαυροξενιτέας - Μνήμη Γενοκτονίας
- Μικρίκον τσιβαΐρ-τασ̌ιν - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Μοιρολόι - Τουλουμί’ καϊτέδες
- Μυλιάχκεσαι τα παλαιά - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Μωμοέρι͜α - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Να ανθεί η Ρωμανία - Έντεχνα Στράτας
- Να έμ’νε έναν πετούμενο - Αυτή η γη έχει φωνή
- Νασάν εσέναν πέρδικα - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Νισ̌α̤λή μ’ κοντογούλαινα - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Ντ’ εποίκαν οι ποπάδες - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Ντως καμπάνα - Για να μην ξεχνώ, θυμάμαι
- Ντώστεν ταούλια ση χαράν - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Ντώστεν ταούλια σην χαράν - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Ξενιτείαν - Ξενιτείαν
- Ξενιτεμέντσα Παναΐα - Ξενιτεμέντσα Παναΐα
- Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Ο Γιωρίκας παλευτής - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Ο ζουρνατζ̌ής - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Οι Ρωμαίοι και η Συμέλα - Οι Ρωμαίοι και η Συμέλα
- Ομάλ’ Καρς - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Ομάλ’ μονόν - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Ομάλι (Γαράσαρη) - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Ομάλι(ν) - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Παναΐα μ’, Σουμελά - Αυτή η γη έχει φωνή
- Παναΐα μ’, Σουμελά - Ελαία ερίζωσεν
- Παράδας ’κ’ εγαζάνεψα - Ποντιακή παράδοση
- ’Πάρθεν η Ρωμανία - Σκοποί και τραγούδια της προσφυγιάς
- Πάσ̌α, μη πιστεύ’ς ατεν - Πόντος-Καύκασος-Ελλάδα
- Πατρίδα μ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Πατρίδας νοσταλγία - Μνήμη Γενοκτονίας
- Πιπιλομμάταινα - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Πιτίκον - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Πριγκιποπούλ’ - Πριγκιποπούλ’
- Πώς να έρ’ται η άνοιξη - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Πώς να έρ’ται η άνοιξη; - Τα σήμαντρα εσήμαναν
- Ραχ̌όπουλον - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Σαρία τα μαλλόπα σου - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Ση παρχάρ’ τα τσ̌ιμενόπα/Πουλόπο μ’, εροθύμεσα - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Ση Σπέλιας τον ανέφορον - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Σο καλύβι σ’ ολόερα - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Σο κεπίν του παραδείσ’ - Σο κεπίν του παραδείσ’
- Σο παρχάριν ’κι πάω - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Σο σπαρελόπο σ’ - Ποντιακή παράδοση
- Σον Αϊ-Λίαν αφκακέσ’ - Τραπεζούντα Νο1
- Σπεντάμ’, ντ’ έσαριλάευες - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Τ’ αρνί μ’ ας σην Πράσαρη - Καρδία ντ’ έσ’νε σίδερον
- Τ’ εγάπ’ς το φυλαχτό - Τα σήμαντρα εσήμαναν
- Τ’ εμόν τ’ αρνίν αν εξέρ’νεν - Ποντιακή παράδοση
- Τ’ έναν τ’ άλλο αγαπούμε - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Τ’ ολήμαυρα τ’ ομμάτι͜α σ’ - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Τ’ ομμάτι͜α σ’ είν’ ολήμαυρα - Τουλουμί’ καϊτέδες
- Τ’ ομμάτι͜α σ’ κρασοστάφυλλα - Τα σήμαντρα εσήμαναν
- Τ’ ομματόπο σ’ - Αροθυμώ και τραγωδώ
- Τα κάστρα - Σκοποί και τραγούδια της προσφυγιάς
- Τα κοκκία, τα τσαβτάρι͜α/Αναστορώ/Τικ τρομαχτόν - Takim
- Τα μαλλία μ’ έσπρυναν - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Τα σήμαντρα εσήμαναν - Τα σήμαντρα εσήμαναν
- Τ’εμόν μικρόν -ι - Σύλλογος Ποντίων Ασπροπύργου «Ακρίτες»
- Τερέστε͜ ατεν την έμορφον - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Τερέστεν τ’ ομματόπα μου - Ποντιακή παράδοση
- Τη ζωής το ανεφόρ’ - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Τη Μάτσ̌κας παρχαρόπουλα - Έτον έναν νυχτοπούλ’
- Την πατρίδα μ’ έχασα - Μνήμη Γενοκτονίας
- Τιβ, τιβ, τιβ, τάνα - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Τίγρης - Τίγρης
- Τικ διπλόν - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Τικ μονόν - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Τικ Τόνγιας - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Τίκιν Νικόπολης - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Το κατσόπο μ’ τ’ έμορφον - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Το λετσ̌εκόπο σ’ - Ποντιακή παράδοση
- Το παρχαρόπουλον - Πόντος-Καύκασος-Ελλάδα
- Το πόι σ’ απ’ αδά κι απάν’ - Τουλουμί’ καϊτέδες
- Το τακάτ’ ντ’ έχω απέσ’ σην ψ̌η μ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Το τάμαν - Το τάμαν
- Τον αετόν ’κι κλαίγ’ν’ ατον - Τον αετόν ’κι κλαίγ’ν’ ατον
- Τρανόν πελιάν - Απόψ’ είδα σο όρωμα μ’
- Τρυγόνα Τραπεζούντας - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Τσ̌αχούρι͜α μάτι͜α - Ο βαρύς δρόμος των Ποντίων
- Τσ̌ιτσ̌έκι μ’ χ̌ιλι͜οπλούμιστον - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Ύμνος του ΠΑΟΚ - Ύμνος ΠΑΟΚ
- Φαρμακώστε με - Τραπεζούντα Νο1
- Φεγγαρολούστ’ - Ποντιακή παράδοση
- Φόνα - Τραγούδια και σκοποί του Πόντου
- Φραντάλα μ’ - Μια βραδιά στο «Κορτσόπον»
- Χασ̌χάταλα (Σακίρε) - Χασ̌χάταλα (Σακίρε)
- Χόπαλα, γιάβρουμ - Τραγούδια του Ευξείνου Πόντου
- Χόπαλα τα - Ποντιακή παράδοση
- Χριστέ μ’, άλλα είπες σ’ ανθρώπ’ς - Συναπάντεμαν
- Ωφ! ν’ αηλί εμέν! - Για να μην ξεχνώ, θυμάμαι
- Ωφ! πατρίδα μ’ έμορφος - Ωφ! πατρίδα μ’ έμορφος




















